Lab

A MODERN NÉPMESE

A MODERN NÉPMESE

Varga Fruzsina Art Director 2021.07.06

Art Director

A Sol Montis Absurd termékcsaládjának csomagolástervezése a tavalyi év legizgalmasabb projektje volt számomra. Adott volt a minőségi termék, a rugalmas ügyfél, a jó csapat, a nem mindennapi koncepció és a szinte szabad kéz is: minden, ami egy igazi szerelemprojekthez kell.

Előkészületek:

A koncepció már Kovács Zitával, a Sol Montis kommunikációs vezetőjével megkezdett együttműködés kezdetén letisztult: a mátrai borvidék legendás alakjai keltek életre a borcsalád tagjainak bag in box csomagolásain. Egyértelmű volt, hogy fontos szempont lesz a markáns és feltűnő polckép kialakítása, amelyről szinte ránk kiabál a design. Nemcsak az üzenet a célcsoporthoz való eljuttatásának volt ez az alappillére, hanem az egyre bővülő konkurens termékpaletta is megkívánta, hogy kitűnjünk a zajból.

Minden művészi vénával ellátott art directornak igazi jutalomjáték egy ilyen feladat, hiszen nagyon illusztratív, történetmesélő jellegű, ahogy szakmai berkekben mondjuk: „színes-szagos” csomagolásra volt szükség.

Folyamat:

Első lépésként erős szövegírói coworking munkafolyamatban tökélyre fejlesztettük képzeletbeli, valaha tényleg létező karaktereinket és az őket körülölelő meséket. Az ötletelések leginkább egymásra licitáló sztorizgatások voltak nagy nevetésekkel kísérve. Világossá vált, hogy nem lesz nehéz dolgunk, hiszen mindannyiunk környezetében fellelhetők a mátrai legendákhoz hasonló arcok, úgyhogy ezeket a személyiségjegyeket gyúrtuk össze és fejlesztettük tovább.

Így lett végül egy táncoslábú Petyke Matyink, egy vagány Csikós Pannánk, egy határozott fellépésű Szöszke Katánk és egy őskövület Görcsös Julink.

Illusztráció:

A karakterek hamar meg is voltak, már csak életre kellett őket kelteni. Az illusztrációk megalkotásánál több szempontot is figyelembe kellett vennünk:

  • Beszédes illusztrációk készítése volt a cél, szem előtt tartva azt is, hogy borról van szó, így az összkép nem lehetett gyermeki hangulatú
  • Markáns designra volt szükségünk, ami éppúgy funkcionál történetként, mint csomagolásként

Mindemellett Zitának és a rugalmas hozzáállásnak köszönhetően szinte szabad kezet kaptunk, az alkotófolyamat során a tervek könnyedén csorogtak át az ügyfél jóváhagyó körein.

Ennek eredményeként tudtuk ötvözni a mai designirányzatokat a mátrai borvidék motívumaival.

A karakterábrázolást átjárja az elmúlt egy-két év illusztrációs trendjeinek jelentős csapásiránya, a „Broken Proportions”: ezt magyarra eltolt vagy túlzott arányokként fordíthatjuk. Ez annyit tesz, hogy elengedve minden belénk kódolt, bemagolt művészeti vagy anatómiai szabályt teljesen fiktív, figuratív ábrázolásmódot használtunk. Elnagyolt vagy éppen eltúlzott testrészeket használva teremtettük meg a rajz dinamikáját és harmóniáját, fittyet hányva a perspektívára és egyéb designszabályokra.

A színpalettát természetesen a bor fajtái inspirálták, de igyekeztünk három-négy színnél nem többet használni, valamint minden esetben tisztán és sallangmentesen kezelni a palettát.

A storytelling-koncepció részeként számos kiegészítő illusztrációt használtunk a dobozon, ami dinamikus kompozíciókat hívott életre. Célunk az volt, hogy bár statikus dobozon jelent meg az illusztráció, azt érezzük, hogy Csikós Panna mindjárt lebiciklizik a csomagolásról. Ezek az apró kiegészítő elemek vagy gagek később számos kreatív platformon visszaköszönhetnek majd.

Az egész csomagolástervet átjárja egyfajta geometrikus miliő. Nem titok, hogy a kompozíciók megalkotásánál a Sol Montis napkorongja inspirálta a képzeletbeli gridet: így igyekeztünk harmonikus és tiszta összképet kapni.

Következő cikk

[[item.data.title]]

Előző cikk

[[item.data.title]]

Váltanál?