A Sol Montis Absurd termékcsaládjának csomagolástervezése a tavalyi év legizgalmasabb projektje volt számomra. Adott volt a minőségi termék, a rugalmas ügyfél, a jó csapat, a nem mindennapi koncepció és a szinte szabad kéz is: minden, ami egy igazi szerelemprojekthez kell.
Előkészületek:
A koncepció már Kovács Zitával, a Sol Montis kommunikációs vezetőjével megkezdett együttműködés kezdetén letisztult: a mátrai borvidék legendás alakjai keltek életre a borcsalád tagjainak bag in box csomagolásain. Egyértelmű volt, hogy fontos szempont lesz a markáns és feltűnő polckép kialakítása, amelyről szinte ránk kiabál a design. Nemcsak az üzenet a célcsoporthoz való eljuttatásának volt ez az alappillére, hanem az egyre bővülő konkurens termékpaletta is megkívánta, hogy kitűnjünk a zajból.
Minden művészi vénával ellátott art directornak igazi jutalomjáték egy ilyen feladat, hiszen nagyon illusztratív, történetmesélő jellegű, ahogy szakmai berkekben mondjuk: „színes-szagos” csomagolásra volt szükség.
Folyamat:
Első lépésként erős szövegírói coworking munkafolyamatban tökélyre fejlesztettük képzeletbeli, valaha tényleg létező karaktereinket és az őket körülölelő meséket. Az ötletelések leginkább egymásra licitáló sztorizgatások voltak nagy nevetésekkel kísérve. Világossá vált, hogy nem lesz nehéz dolgunk, hiszen mindannyiunk környezetében fellelhetők a mátrai legendákhoz hasonló arcok, úgyhogy ezeket a személyiségjegyeket gyúrtuk össze és fejlesztettük tovább.
Így lett végül egy táncoslábú Petyke Matyink, egy vagány Csikós Pannánk, egy határozott fellépésű Szöszke Katánk és egy őskövület Görcsös Julink.