Több mint 10.000 férfi töltötte ki május második felében a Nagy Potenciatesztet, melyet az Affidea Magyarország második negyedéves kampányának részeként, ügynökségünk hívott életre. A felmérés eredményei képezik az Affidea Férfiegészség Központ éves kommunikációjának alapját.
Kell valami más - a Nagy Potenciateszt születése
Az Affidea Magyarországgal több, mint egy éve dolgozunk együtt, így testközelből követhettük végig, hogyan alakul át a járványügyi helyzetnek köszönhetően a magánegészségügyi szolgáltató felelősségi- és szerepköre, valamint ezzel együtt központi kommunikációjának célja is.
Ügyfelünk nemcsak a képalkotó diagnosztika egyik vezető hazai magánegészségügyi szereplője, de olyan, itthon még fehér hollónak számító terület vezető alakja is, mint a férfi-gyógyászat. Az Affidea Férfiegészség Központban kizárólag férfiak egészségügyi problémáival foglalkoznak integráltan és megoldás központúan, kiemelkedő szaktudás biztosításával.
Tisztán láttuk, hogy ennek a kommunikációs vertikumnak, szolgáltatási területnek erős felütésre lesz szüksége ebben a kampányidőszakban, hogy kitűnjön a piacot jellemző, COVID-fókuszú, az Affidea központi kommunikációjának is masszív részét képező, kommunikációs halmazból.
Az idei kampányterv kidolgozásánál tehát adott volt:
- egy többségében COVID-téma körül forgó egészségügyi kommunikáció,
- egy itthon még kuriózumnak számító, kizárólag férfiakkal foglalkozó egészségügyi szolgáltatási központ,
- sok, itthon még tabunak számító, férfiakat érintő egészségügyi probléma,
- és az általunk hőn szeretett reklámipar, a pillanatművészet netovábbja, ahol minden ügynökség legfőbb vágya, hogy amit alkot, ne legyen kérész-életű, legyen hozadéka a jövő számára és ha már egészségügy: olyan tartalmat közvetítsen az aktivitásunk, ami segít az embereknek, tereli őket a jó megoldás felé.
Így született meg a Nagy Potenciateszt gondolata, melynek már az ötleteléskor összetett szerepet szántunk:
- Növelje tovább az Affidea, mint magánegészségügyi szolgáltató ismertségét a területen, mindezt úgy, hogy egy elhanyagolt, tabunak számító probléma mögé áll be, mint szakértő szereplő.
- Támogassa a férfiakat abban, hogy beszéljenek a problémáról, egyúttal pedig növelje a hajlandóságot arra, hogy szakemberhez forduljanak.
- Adjon egy átfogó képet a témában, ami alapot biztosít majd a tévhitek eloszlatásához és ami a legfontosabb, mutasson irányt és nyújtson segítséget a hasonló problémával küzdő férfiaknak.
Férfiak magukról, egymásért
A tesztet online kérdőív formájában indítottuk el, melynek összeállításában a fenti célok, a szakmai- és laikus megközelítés is kiemelt szerepet kapott. Ügynökségen belüli egyetlen női csapattagként sosem felejtem el a szövegírókkal folytatott eszmecseréket arról, vajon lényegre törő és mégis szakmailag helyesen megfogalmazott-e a kérdés, hogy mire alkalmas egy merevedés, vagy mire nem a közösülés alatt.
Az anonim kérdőívet végül nyereményjátékkal fűztük egybe, melyen teljes potencia szűrőcsomagot nyerhettek, akik regisztráltak. A kommunikációt pedig erős PR aktivitással és PPC kampányokkal támogattuk.
Tévhitektől a megoldásokig
A felmérés két hét alatt kiemelkedő eredményt hozott: több mint 10.000 férfi töltötte ki a tesztet és az anonimitásnak köszönhetően a meglehetősen intim kérdéseinkre is választ kaptunk.
A kiértékelés után egyértelművé vált, hogy a férfiak jelentős hányadát érinti a potenciazavar, azaz valamivel több, mint minden ötödik férfit, mégis rendkívül keveset tudnak a problémát kiváltó okokról, a megoldáshoz vezető útról.
Éppen ezért az utókommunikációban kiemelkedő szerepe volt az Affideának, mint szakértői résztvevő. A Férfiegészség Központ orvosigazgatója, a terület nagy szaktekintélyének számító, urológus szakorvos, Dr. Merth Gábor értékelte az eredményeket és cáfolta meg a potenciazavart övező tévhiteket. Többek között az alábbi videós megjelenésben is:
https://24.hu/elet-stilus/2021/07/16/potenciazavar-tunet-fajtai-kezelese-orvos-urulogus-affidea/
A válaszokból kiderült az is, hogy a tévhitek mellett nagyobb problémát jelent a szégyenérzet és emiatt a szakorvosi segítségkérés alacsony százalékos aránya is.
Nézzünk néhány kiemelkedő adatot az utókommunikáció első szakaszában publikált eredményekből:
A férfiak 99,4%-a fontosnak tartja a kielégítő, aktív szexuális életet.
A férfiak 14%-a hetente 4-5, közel egyharmada pedig 3-4 alkalommal él szexuális életet.
A férfiak 18%-a ezzel szemben egyáltalán nem él szexuális életet, ez pedig kiemelkedő arányú az idős korosztály körében: míg a 18-50 év közötti felnőtt férfiaknál csupán 13-15%-os az arány, addig az 51-65 év közötti korcsoportban már 22%-os, 65 év felett pedig 43%-ra emelkedik a mutató.
A férfiak 21%-a potenciaproblémával küzd, de nem fordulnak szakemberhez, a megkérdezettek csupán 11%-a járt már urológusnál.
A férfiak nagyrésze gondolja, hogy a jó szexuális élet a párkapcsolattól, vonzalomtól és a stressztől függ leginkább, kizárva a biológiai tényezőket, melyek élen járnak a potenciazavart kiváltó okok között.
Az utókommunikációs első részében az általános körkép mellett annak arra a szakértői üzenetre, jótanácsra helyeztük a hangsúlyt, hogy a merevedési zavarok, mint egy természetes jelzőrendszer, olyan egyéb neurológiai, szív- és érrendszeri problémákat jelezhetnek előre a férfiaknál, melyek addig tünet nélkül voltak jelen a szervezetben, de hosszú távon komoly, életet veszélyeztető formában jelentkezhetnek. Épp ezért fontos, hogy minden férfi hallgasson a testére és a potenciazavar tartós észlelésekor azonnal jelentkezzen szakorvosi kivizsgálásra.
Minden jó, ha a vége…
A második negyedévben publikált általános teszteredmények mellett, számtalan más érdekes konklúziót vontunk le a felmérésből, melyet az év hátralévő részében kommunikálunk majd a kampány részeként.
Célunk továbbra is, az általános márkaépítés mellett, hogy hosszútávon leszámoljunk a tévhitekkel, azzal a társadalmilag elfogadott nézettel, hogy a potenciazavar „négy fal között” is tabu, és nem beszélhet róla szégyenérzet nélkül a férfi.
Fontos, hogy felismerjük, a merevedési zavarnak összetett, komoly testi-lelki okai vannak, és még fontosabb, hogy ezeken szaktértői segítséggel változtatni lehet.