Teljesen elszabadult a kreatív csapat, amikor megkaptuk a lehetőséget, hogy a Garage márka megjelenéseit a hazai piacra szabjuk. A sörmixes márka itthoni bevezetése azonban nem csupán kreatív izgalmakat hozott: jól mutatja, hogyan kell és szoktuk szem előtt tartani, hogy minden esetben az ügyfélért és a legszínvonalsabb kampányokért dolgozunk, nem önmagunkért.
Ahogy Hanzéros Fanni (senior account manager) meséli, a márka mögött álló Carlsberg Hungary régóta ügyfelünk, az 1664 Blanc-on jelenleg is együtt dolgozunk. Mivel elégedettek a munkánkkal, év elején meghívtak minket a bevezető kampányra. A termék maga egy sörmix koktélital, és a Carlsberg ezzel kíván betörni a hazai piacra. A márka a világon több helyen is bejáratott, és most mi következtünk.
Puskás Balázs Pusi (concept copywriter) a szövegírói folyamatokról mesél: „A márka arra épít, hogy a 18-30-as urbánus célközönség kötöttségek nélkül élvezheti az életet. Központi elem volt, hogy ezt az érzést hogyan tudjuk megjeleníteni. Mindenképpen valamilyen feszültséget, szembenállást és kettősséget kerestem a headline-ban, így született meg végül a Szigorúan lazán”. Szedresi Norbert (head of design) megerősítve ezt felhívja a figyelmet, hogy a tipográfia is ezt mutatja: feszesen és rendezetten jelölt első szó, valamint szabadabb második.
Ötletből tendergyőzelem
Norbi szerint a folyamat maga is nagyon inspiráló volt: ha egy kreatív csapatnak azt mondják, legyen bátor, akkor mindenki előveszi a legvadabb ötleteket is. Ennek megfelelően több ötletet is vittünk a tenderre, a szürreálistól a könnyen működőig. A csapat mindig szomorú, ha nem a legőrültebb koncepció nyer, de ahogy Pusi mondja, így sem hiábavaló a belefektetett munka. Egyfelől frissen tartja az alkotó elmét, másrészt a bátrabb irányok érzékeltethetővé teszik az ügyfél számára, hogy mennyi energia van a csapatban, ami fontos szempont a tenderdöntés során.
„A módszerünket talán úgy lehet összefoglalni, hogy a teljes szabadság felől indulunk ilyen esetekben, majd visszaveszünk és skálázzuk az ötleteinket. Az alkotás közben is figyelni kell, hogy az ötlet maga megvalósítható legyen. Ezért gondolkodunk mindig eszközök helyett márkában és megoldásokban. Végül az ügyfél minket választott, ami óriási öröm számunkra!”
A Progressive az elmúlt két évtizedben sokszor dolgozott már jogszabályok és hatósági előírások mentén, akár a gyógyszerek miatt, akár más okból speciális termékek kapcsán. Az előírások néha új mederbe terelhetik a munkát. Most az alkoholtartalom miatt az Önszabályozó Reklámtestületnek (ÖRT) jutott szerep, amely némiképp árnyalni szerette volna az eredeti koncepciót. Természetesen megtaláltuk az ügyfél, az ÖRT és márka számára legjobb kompromisszumot, úgyhogy már csak a megvalósítás volt hátra.
Preziből a gyakorlatba
Az izgalmas első hetekben intenzív együttműködéssel alakítottuk ki az anyagok végleges formáját . Végül teljes gázzal májusban indult el a kampány, amely több irányból célozta a közönséget. A social felületek használata és a bannerkampány sok lehetőséget adott:
a téma és a termék nagyon jól fotózható, könnyű vele dolgozni, ahogy a bannerek esetén is gondolkodhattunk általános mellett specifikus, sitefüggő kreatívokban is. A fesztiválok felületein is élvezet volt dolgozni, ahogy a plázákban megjelenő digitális city lightokon is.
Bakos Zsuzsanna (junior art director) hozzátette, hogy számára nagy öröm volt, hogy az ATL kommunikációban is kiléphettünk a központi tartalmak világából, és egyedi, mégis márkahű tartalmakkal mutathattuk be a terméket. „Ami külön izgalmas, hogy végül az elrugaszkodottabb ötletekkel nevezni tudtunk a Spar Showroom POS-pályázatára. Végül tök jó világot sikerült kialakítani a márkának a fotós-videós tartalmakkal, és megtölteni egyedi elemekkel az egyébként is remek alapot”.
***
Aki a tenderen és a kampányon dolgoztak:
Szedresi Norbert – head of design
Puskás Balázs – concept copywriter
Bakos Zsuzsanna – junior art director
Garaczi Glória – designer
Hanzéros Fanni – senior account manager
Vaida Cynthia – junior account manager
Kovács Zoltán – group account director