Lab

Egy hálás projekt: rock and roll és barbecue

Egy hálás projekt: rock and roll és barbecue

Lukács Péter Art Director 2020.03.11

Art Director

Rub and Roll arculattervezés

A kiindulást a tulajdonosok története és a hely atmoszférája adta. Rengeteg, az USA-ból hozott zománctábla a falakon. Domborozott, király, patinás, tök jó tipókkal. A legtöbb benzinkutakról vagy bárokból. Épp, hogy csak egy Welcome to Twin Peaks-tábla nincs köztük. Ez a rész nagyon lekötött. Az is hamar kiderült - még különösebb research nélkül, hogy az amcsik más attitűddel nyomják, mint mi. Világos volt, hogy azzal tudom elérni a célt, a megrendelők igényeit, ha európai szemmel szokatlan bold, bátor, kicsit kajla dolgot rajzolok, és mindenképpen betűkkel építkezek.

És hogy mit akartak a tulajdonosok? Valami olyat szerettek volna látni, ami edukál, hozza azokat a fun facteket, amik segítenek nekünk megérteni a műfajt és mindez ugye nagyon amcsi. Ja és "bevonó" is. Akár a konyhára is benézhetsz a szmokerbe, hogy mi sül épp bent. Ez amúgy velünk is megtörtént. Láttuk a tízen órákat sült húsokat, megértettük a szárazpác szerepét, a hús márványosságát. Minden elem elengedhetetlen és egymás nélkül nem működik. Ahogy alacsony hőfokon cirkulált a szegy, a hő, az idő és az ízek szerepe elég fontosnak tűnt.

Hő, USA, tipo. Innen indultam, ahogy alaposan szemügyre vettem a smokereket, láttam két márkajelzést, Ole Hickory és Southern Pride - itt egy pillanatra eszembe jutottak a csöves Orange erősítő ládák, a pszichedelikus lemezborítók, a körkörös motívumokkal. Itt ért össze a két dolog, a koncepciónk a névvel, és a hús készítési metódusa. A hő és az amerikai attitűd találkoztak. Ez a két logó pont az volt, amit kerestem.

Ízig vérig amerikai. Az az ív, a króm, mint valami óriás Cadillac címere. Ez a pont volt a kiválasztott irányvonal ötletadója. Itt jött képbe a cooper black betű. Érdekes, hogy ezer felirat van a körúton ezzel a betűcsaláddal, de egyik sem hozza azt az érzetet, amire valójában képes lenne. Elnagyoltak, torzítottak, jelentéktelenek. Sehol sem figyeltek arra, hogy a rangjához és a történelméhez méltó módon használják.

A munka első felében az arculatot alakítottuk ki, portáldekorral, étlappal és italappal. Ehhez társítottunk egy nagyon menő social content-javaslatot, valamint trendi megjelenést. Az arculat feltámasztásához – hogy működjön a dolog – szükség volt még jó pár elemre. Mint például a pecsétek. A bejáráson benéztünk a hűtőkamrába is. Itt láttam először USDA minősítésű marhát és ennek a csomagolásán nagyon markáns pecsétek jelezték, hogy prémium húsról van szó. Ezért jelennek meg az arculatban is nagyon jelentős mértékben a pecsétek, mert erősítik a minőségérzetet, valamint az edukációs vonalban is sokat segítenek ezek a tömör és informatív elemek.

A munka második fele a belső dekoráció lesz, ennek a kialakítása még zajlik. Így még több felületen megjelenhet majd a dizájn, egy kiegyensúlyozottabb környezetben. Ami az elkészült munkákat illeti: az egészen biztos, hogy az egyik legszexibb referencia készül majd ebből az anyagból a Progressive weboldalára. 

Következő cikk

[[item.data.title]]

Előző cikk

[[item.data.title]]

Váltanál?