Lab

Hogyan lettem rajongója a virtuális szabadulószobának?

Hogyan lettem rajongója a virtuális szabadulószobának?

Váczi Ágnes Senior Account Manager 2021.01.15

Senior Account Manager

2020-ban sok minden megváltozott, átalakult a cégek működése, minden átkerült a digitális térbe és a teljes rendezvényvilágnak egy olyan változáson kellett keresztül mennie, amit nem sokan gondoltunk. A fentiek hatására számos új ötlettel, technikai megoldással és élménnyel lettünk gazdagabbak, aminek nem csak ügyfeleink örülhettek, hanem mi is. Ilyen számomra a Progressive rendezvényplatformjára fejlesztett virtuális szabadulószoba.

Amikor tavaly ősszel egy kolléganőnk (Zita) körbeírt házon belül, hogy a virtuális szabadulószoba teszteléséhez keres jelentkezőket, szerintem elsőként válaszoltam, hogy mindenképp szeretnék a tesztcsapat tagja lenni. Szerencsére semmit nem tudtam a projektről, így számos kérdés fogalmazódott meg bennem, azok alapján, amiket egy fizikai szabadulószobáról tudtam:

  • hogyan fog kinézni;
  • hogyan tudunk kiszabadulni;
  • mit lehet csinálni virtuális térben;
  • honnan fogja tudni Zita, hogy nem használjuk az internet adta lehetőségeket stb.


De már az első teszt alkalmával, a játékszabályzat ismertetésekor szinte minden kérdésre választ kaptunk. A játék során 3 dimenziós terekbe mozgunk, használhatjuk az internetet, és ha rossz irányba megyünk, zsákutcába jutunk.

Megtudtuk, hogy fontos, hogyan gondolkozunk, milyen gyorsan fejtük meg a játékot, mennyire lett egy adott pálya nehéz vagy épp könnyű, mert ezekkel az információkkal segítünk Zitának, hogy a rendezvényre már egy mindenki számára élvezhető játék készüljön, függetlenül a korosztálytól, pozíciótól, digitális ismeretektől – természetesen a rendezvény timingjába illesztve. A tesztcsapat egyébként elég vegyesre sikerült, volt köztünk cégalapító, kreatív és account is, ami szerintem sokat adott a játék élvezetéhez, mert mindannyian teljesen másképp gondolkoztunk. A játékból nem tudnám már visszamondani, hogy melyik pályán mi volt a megfejtés, vagy ki döntött arról, mikor merre megyünk tovább, csak azt tudom, hogy néztem az órát, hogy ajjaj lassan lejár az időnk, és még nem szabadultunk ki, illetve ne legyen már, vége, mert én még játszanék. Talán nem árulok el nagy titkot azzal, hogy végül kiszabadultunk, és olyan élményekkel gazdagodtunk, ami mindenkit meglepett. Teljesen más oldalról ismertük meg egymást, de mindenki kivette a részét a sikeres tesztelésből.

A második alkalommal azért jelentkeztem, mert nem tudtam elképzelni, hogy fogjuk megújítani a játékot, hiszen teljesen más volt a célcsoport, másoknak készült a játék.  A korábbi játék ismeretében azt gondoltam, ez sem fog ki rajtam, szóval nagyon szerettem volna újra játszani. Nem is csalódtam, ismét annyira egyedi játékban volt részem, hogy szinte semmit sem számított, hogy játszottam már korábban, és a kiszabadulásunkig eltelt 1 óra megint olyan érzéssel töltött el, hogy még-még-még.

A következő alkalommal már lehetőségem volt animátorként részt venni az egyik rendezvényünkön és élesben végig nézni, ahogy a vendégek játszanak. Ahogy - mint én az első alkalommal - , a teszt során izgatottan várják, mi fog történni, hogyan tudnak majd tovább lépni, mennyire máshogy gondolkoznak, mégis mindenki hozzá teszi a magáét a sikeres szabadulás érdekében. A játék végén elismerően dicsérték egymást, beszélgettek a tapasztalataikról, én pedig büszke voltam a Progressive csapatára, hogy ismét egy olyan fejlesztést hoztunk a virtuális rendezvények világába, amely megoldja azt problémát, hogy az ilyen eseményeken lekössük a közönség figyelmét, bevonjuk őket az eseményekbe és nem utolsó sorban az igazi élményt kínáljunk nekik.

Fan fact: személy szerint annyira beleszerettem a játékba, hogy karácsonyra a fejlesztői csapattól kaptam egy saját szabadulószobát Reszkessetek Betörők témában. :)

Következő cikk

[[item.data.title]]

Előző cikk

[[item.data.title]]

Írj nekünk