Lab

Hogyan nyiss éttermet? Végy egy zseniális ötletet, adj hozzá egy lelkes csapatot és fűszerezd meg digitális innovációkkal!

Hogyan nyiss éttermet? Végy egy zseniális ötletet, adj hozzá egy lelkes csapatot és fűszerezd meg digitális innovációkkal!

Völcsei Dóra Account Director 2022.04.05

Account Director

Modern, dinamikus, prémium ­ –  így jellemezhető leginkább a főváros legújabb felső kategóriás étterme, a YAMA, amelyet ügynökségünk páratlan kommunikációs és kivitelezési megoldásokkal tett felejthetetlenné.

Hogyan lesz az élményközpontú kortárs, ázsiai fúziós konyhaművészet egyedi a magyar gasztrotérképen?

 

A 2021 elején kiírt marketingügynökségi tender megnyerése után borítékolható volt, hogy a tulajdonosok a világ számos pontján szerzett tapasztalataikat nemcsak az ételek-italokban és az étterem enteriőrjében szeretnék viszontlátni, hanem olyan partnert is kerestek, aki elképzeléseiket jól adaptálhatóan tudja megvalósítani.

A Progressive számára ez különösen testhezálló feladat volt, hiszen számos bár, kulináris márka arculati megvalósításával a háta mögöt, a YAMA-élmény megalkotása csillogó, izgalmas feladatnak ígérkezett.

Külön kiemelhető az a szemlélet, amely a munkánk során átszőtte a tervezést:nemcsak a fogások bemutatásában láttuk a perspektívát, hanem a hangok, a látvány és az atmoszféra különös egyvelegének referálásában is.

 

A mindenre megoldást kínáló, lelkes csapat

Megtisztelő felkérés újat alkotni, a kezdetektől felépíteni valamit és szinergiában lenni a megálmodókkal. A gasztronómiai marketingben kihívás álmokat adaptálni és elképzeléseket vizuálisan transzformálni úgy, hogy a végeredmény fizikai valójában is tükrözze azokat.

„A Progressive számára igazi örömprojekt a YAMA, büszkeséggel tölt el minket, hogy ilyen közelről, valós partnerként kísérhetjük végig az étterem kiteljesedését. Erős vizuális koncepciót dolgoztunk ki, amely alkalmas arra, hogy az étteremben és digitális felületeken is markánsan jelenjen meg a YAMA utánozhatatlan, gasztronómián túlmutató élménye ” – hangsúlyozta Szabó Orsolya, ügynökségünk operatív vezetője.

A közös munka alappillére a jól felépített stratégiai terv megalkotása volt, amely a customer journey-re illesztett kommunikációs megoldásokat helyezi előtérbe. Az együttműködés keretén belül a márkaépítés és a marketingstratégia megalkotása mellett, a teljes körű PR- és marketingkommunikációért is mi feleltünk. Egyik legfontosabb feladatunk volt, hogy az online kommunikáció leképezze a minden érzékszervekre ható YAMA-élményt. A kampány indulását átfogó háttérelemzés előzte meg. A releváns keresési volumenek, a SEO-kutatás, a keresőoptimalizálás, a trendek figyelembevétele és azon belül is a talkability, a sharebility és mikromomentumok figyelembevétele kiemelt feladat volt a tervezés során. Ezt követően, mivel a vendéglátásban a nyári időszakon túl az év vége legintenzívebb szakasz, a launch időszakára egy széles spektrumú, határozott bevezetőkampányt és hatékony médiamixet terveztünk.

„2021-ben az okostelefonokkal is versenyzünk egymás figyelméért. A márkák jelenléte akkor hasznos a fogyasztók életében, ha érdekessé tesznek minket az élményeken keresztül, illetve fel tudják pimpelni a jelenlétünket a közösségi térben.” – hangsúlyozta Szabó Áron kollégánk, aki a digitális divízió vezetője.

A YAMA köztudatba történő bevezetésére, a nyitás támogatására, a „hype” megteremtésére és a foglalások ösztönzésére is egyedi megoldásokat szállítottunk le. A YAMA iránytűt jelent a fogyasztók számára abban, hogy hogyan lehetnek láthatók a közösségi térben. A kommunikáció olyan osztható, snackable tartalmakat, információkat ad, amelyek támogatják a viralitást, a PR-oszthatóságot.

 

És az a bizonyos fűszer…

Gondoltunk egyet, és az összetevőkből valami igazán újat, izgalmasat alkottunk. A digitális csatornákon ASMR-videókat, beauty snitteket, logóanimációkat találhatunk, amely a multisensory élmény elérésében hatékonyan segíti a kommunikációt. Az awareness-építést banneres és YouTube-videós kampány támogatja.

Tervezői csapatunk az arculathordozókra is nagy figyelmet fordított. Hazánkban egyedülálló megoldásként, lézergravírozott, érintésmentes étlap áll a vendégek rendelkezésére. A luxus életérzés a kiegészítőkben is visszaköszön. Kézzel készített, minimalista stílusú evőpálcika-tartó, prémium minőségű nyomdai kivitelezések, letisztult grafikák jellemzik az arculathordozókat.

Ezen kívül speciális, már-már employer branding megoldásokkal is segítette a YAMA indulását a Progressive, hiszen online HR-toborzó kampányt élesítettünk a social csatornákon.

 

Következő cikk

[[item.data.title]]

Előző cikk

[[item.data.title]]

Váltanál?