Lab

„Közösségi, mátrai és illatos”

„Közösségi, mátrai és illatos”

Varga Fruzsina Art Director 2022.08.09

Art Director

Feladat

 

Az utóbbi két év számtalan borászati témájú projektet tartogatott a csapat számára, többek között a Mátrai borvidék arculati megújításán is mi dolgoztunk.

Így kellő rutinnal vágtunk neki a következő kihívásnak, ahol a feladatunk a mátrai borászok összefogásával megvalósult közösségi bormárka arculatának és a helyi pincészetek egyedi borcímkéinek megalkotása volt.

 

A tájra jellemző, egyedülállóan könnyű borok, izgalmas kreatív megoldásokkal kecsegtettek. 
A legfontosabb kulcsszavaink a következők voltak: közösségi, mátrai és illatos. 

  

Kihívás


Az első kihívást az ernyőmárka kitalálása jelentette, hiszen olyan névben és koncepcióban kellett gondolkodnunk, ami jól beazonosítható, jellegzetes mátrai bormárka lehet, de egyedi termékként is tükrözni tudja az adott borászat termékének sajátosságait, nemcsak itthon, hanem a külföldi piacon is.

Számos kreatív irány született a kialudt vulkánok mélyén szunnyadó sárkányoktól kezdve a Mátra jellegzetes növényvilágát bemutató irányig. Végül – közös egyetértésben az Ügyféllel – a MyMátra névre és koncepcióra esett a választás. A név nemcsak a helyi pincészetek palackon olvasható vallomásaira utal, amelyben elmondják, milyen az ő Mátrájuk, hanem arra is, hogy a borkedvelők évről évre kiválaszthatják majd a kedvencüket a különböző borászatok MyMátra-kínálatából.

 

Megvalósítás
A vizuális megvalósítás során visszanyúltunk az eredeti kulcsszavainkhoz, és könnyed, friss grafikai megvalósításokban gondolkodtunk, szem előtt tartva a központi, közösségi gondolatot.

A MyMátra a vidék egy belépő szintű bora, amelyben az illatos fajták uralkodnak, ezért a vizuális világot leginkább érzésekre, hangulatokra, színekre építettük.

Első lépésként megalkottuk a Mátrai borvidék jellemző íz- és illatjegyeinek szimbólumrendszerét. Majd igyekeztünk ezeket minél stilizáltabban megjeleníteni, hogy a fogyasztó, aki rápillant a címkére, elsősorban ne különálló grafikai elemeket lásson, hanem egy egybefüggő, absztrahált illatfelhőt, egy érzetet.

Mikor ezekkel megvoltunk, megtöltöttük színekkel ezeket a gyümölcsökre és növényi elemekre emlékeztető formákat.

Az arculati színpaletta sajátossága, hogy – bár számos árnyalatot használunk – mindegyik szín passzol mindegyikkel. A folyamat során ez jelentette az egyik legnagyobb kihívást, de megérte a befektetett munkát, mert ez később jelentősen megkönnyítette az egyedi borcímkék tervezését.

 

Ezután már nem volt más dolgunk, mint fogni az elkészült borok legjellegzetesebb íz-, valamint illatszimbólumait, és beleönteni a mátrai hegyvonulat látképére emlékeztető, stancolt címkénkbe. 

A grafikai elemeket szándékosan véletlenszerűen helyeztük el, ezzel is megerősítve a lebegő, könnyed hatást, ami jellemző a mátrai illatos borokra. 

Az, hogy azonos grafikai elemekből és színpalettából dolgoztunk, azt eredményezte, hogy – bár minden címke más és más a maga módján – mégis egységes polcképet alkotnak.

 

A MyMátra márka május elején debütált, első körben 7 mátrai borász készítette el a saját verzióját. Érdemes megkóstolni őket, mert nemcsak a külsejük lett figyelemre méltó, hanem a palackok tartalma is.

Következő cikk

[[item.data.title]]

Előző cikk

[[item.data.title]]

Váltanál?