Megvalósítás
A vizuális megvalósítás során visszanyúltunk az eredeti kulcsszavainkhoz, és könnyed, friss grafikai megvalósításokban gondolkodtunk, szem előtt tartva a központi, közösségi gondolatot.
A MyMátra a vidék egy belépő szintű bora, amelyben az illatos fajták uralkodnak, ezért a vizuális világot leginkább érzésekre, hangulatokra, színekre építettük.
Első lépésként megalkottuk a Mátrai borvidék jellemző íz- és illatjegyeinek szimbólumrendszerét. Majd igyekeztünk ezeket minél stilizáltabban megjeleníteni, hogy a fogyasztó, aki rápillant a címkére, elsősorban ne különálló grafikai elemeket lásson, hanem egy egybefüggő, absztrahált illatfelhőt, egy érzetet.
Mikor ezekkel megvoltunk, megtöltöttük színekkel ezeket a gyümölcsökre és növényi elemekre emlékeztető formákat.
Az arculati színpaletta sajátossága, hogy – bár számos árnyalatot használunk – mindegyik szín passzol mindegyikkel. A folyamat során ez jelentette az egyik legnagyobb kihívást, de megérte a befektetett munkát, mert ez később jelentősen megkönnyítette az egyedi borcímkék tervezését.
Ezután már nem volt más dolgunk, mint fogni az elkészült borok legjellegzetesebb íz-, valamint illatszimbólumait, és beleönteni a mátrai hegyvonulat látképére emlékeztető, stancolt címkénkbe.
A grafikai elemeket szándékosan véletlenszerűen helyeztük el, ezzel is megerősítve a lebegő, könnyed hatást, ami jellemző a mátrai illatos borokra.
Az, hogy azonos grafikai elemekből és színpalettából dolgoztunk, azt eredményezte, hogy – bár minden címke más és más a maga módján – mégis egységes polcképet alkotnak.
A MyMátra márka május elején debütált, első körben 7 mátrai borász készítette el a saját verzióját. Érdemes megkóstolni őket, mert nemcsak a külsejük lett figyelemre méltó, hanem a palackok tartalma is.