A Covid-19 új kihívások elé állította a marketingeseket. Hogyan reagáltak az ügyféloldali szereplők, milyen hatással volt a járvány a marketingkommunikációs tervekre és az alkalmazkodásban milyen segítségre számítanak az ügyfelek az ügynökségektől? Ezekre a kérdésekre kereste a választ a Progressive Reklámügynökség kutatása.
A koronavírus járvány kitörését követő új helyzet vizsga elé állította a reklámügynökségeket és marketingeseket egyaránt. Kritikussá vált, hogy felismerjék, hogy hogyan tudnak rugalmasan, gyorsan reagálni a felgyorsult gazdasági változásokra, a lehető leghatékonyabb választ adni az új kihívásokra.
Annak érdekében, hogy a gazdasági élet újraindítása sikeres legyen és eredményesen tudjunk együtt működni a következő időszakban, fontos, hogy továbbra is legyen széleskörű kommunikáció az ügyfél és ügynökségi oldal között az új elvárásokról, alkalmazkodási stratégiákról.
A Progressive Reklámügynökség kutatásának célja, hogy felszínre hozza, hogy a megbízói oldal milyen kihívásokkal találta szembe magát, ezekre milyen válaszokat adtak és milyen ügynökségi támogatásra van szükségük az eredményes működés érdekében.
Új kihívások a marketingesek előtt: nagyobb elvárások, kibővült feladatkör
A járvány és gazdasági hatásai különösen rövid távon befolyásolták negatívan a várakozásokat a vállalatoknál, a hosszú távú kilátásokkal kapcsolatban optimistábbak az ügyfelek.
A járvány kitörése után az ügyfeleknél a marketingbüdzsé lecsökkentése mellett is nagyobb lett a menedzsment által a marketingkommunikációtól elvárt eredményesség, ráadásul ez nemcsak rövid távra, hanem hosszú távra is szól.
Ügyféloldalon a menedzserekkel szemben is nagyobb elvárásokat támasztanak a cégvezetők. Fontosabbá vált a nagyobb rugalmasság a változások azonnali lekövetése, a proaktivitás, valamint elvárás, hogy költséghatékonyabb megoldásokat alkalmazzanak, illetve felértékelődött a stratégiai gondolkodás és azintegrált megközelítés. is.
A marketing menedzserek jelentős részének bővült a feladatköre. Az ügyfelek azt tapasztalták, hogy a válság hatására különösen a kampánytervezési, stratégiai, taktikai, illetve büdzsé tervezési feladatok száma nőtt meg, de több lett a piac- és kampányelemzési, valamint a fogyasztói igények megismerésével kapcsolatos tennivalók száma is. A projektmenedzsment, megvalósítás szintén több munkát jelent az ügyfelek életében.
