Lab

Milyen ügynökségi támogatásra van szüksége a marketingeseknek a Covid-19 idején?

Milyen ügynökségi támogatásra van szüksége a marketingeseknek a Covid-19 idején?

Hlavacsek Béla Head of Strategy 2020.07.07

Head of Strategy

A Covid-19 új kihívások elé állította a marketingeseket. Hogyan reagáltak az ügyféloldali szereplők, milyen hatással volt a járvány a marketingkommunikációs tervekre és az alkalmazkodásban milyen segítségre számítanak az ügyfelek az ügynökségektől? Ezekre a kérdésekre kereste a választ a Progressive Reklámügynökség kutatása.

A koronavírus járvány kitörését követő új helyzet vizsga elé állította a reklámügynökségeket és marketingeseket egyaránt. Kritikussá vált, hogy felismerjék, hogy hogyan tudnak rugalmasan, gyorsan reagálni a felgyorsult gazdasági változásokra, a lehető leghatékonyabb választ adni az új kihívásokra.

Annak érdekében, hogy a gazdasági élet újraindítása sikeres legyen és eredményesen tudjunk együtt működni a következő időszakban, fontos, hogy továbbra is legyen széleskörű kommunikáció az ügyfél és ügynökségi oldal között az új elvárásokról, alkalmazkodási stratégiákról.

A Progressive Reklámügynökség kutatásának célja, hogy felszínre hozza, hogy a megbízói oldal milyen kihívásokkal találta szembe magát, ezekre milyen válaszokat adtak és milyen ügynökségi támogatásra van szükségük az eredményes működés érdekében.

 

Új kihívások a marketingesek előtt: nagyobb elvárások, kibővült feladatkör

A járvány és gazdasági hatásai különösen rövid távon befolyásolták negatívan a várakozásokat a vállalatoknál, a hosszú távú kilátásokkal kapcsolatban optimistábbak az ügyfelek.

A járvány kitörése után az ügyfeleknél a marketingbüdzsé lecsökkentése mellett is nagyobb lett a menedzsment által a marketingkommunikációtól elvárt eredményesség, ráadásul ez nemcsak rövid távra, hanem hosszú távra is szól.

Ügyféloldalon a menedzserekkel szemben is nagyobb elvárásokat támasztanak a cégvezetők. Fontosabbá vált a nagyobb rugalmasság a változások azonnali lekövetése, a proaktivitás, valamint elvárás, hogy költséghatékonyabb megoldásokat alkalmazzanak, illetve felértékelődött a stratégiai gondolkodás és azintegrált megközelítés. is.

A marketing menedzserek jelentős részének bővült a feladatköre. Az ügyfelek azt tapasztalták, hogy a válság hatására különösen a kampánytervezési, stratégiai, taktikai, illetve büdzsé tervezési feladatok száma nőtt meg, de több lett a piac- és kampányelemzési, valamint a fogyasztói igények megismerésével kapcsolatos tennivalók száma is. A projektmenedzsment, megvalósítás szintén több munkát jelent az ügyfelek életében. 

jratervezés után: átstrukturálás, digitalizáció, új ügynökségi feladatok

A járványra reagálva jellemzően több prompt intézkedést kellett meghozniuk az ügyfeleknek.Át kellett alakítaniuk a korábban jóváhagyott kommunikációs aktivitásokat és marketing mixet, új kommunikációs aktivitásokat indítottak, sokan terelték nagyobb arányban digitális csatornákra a kommunikációjukat. Jelentős részben csökkentették, illetve allokálták át más területekre a marketingkommunikációs büdzsét, miközben az ügyféloldali menedzserek véleménye szerint nem a marketing büdzsé csökkentése (vagy növelése), hanem annak átstrukturálása lenne a hatkékony megoldás.

A járvány kitörését követően a marketing mixben az ügyfelek számára a digitális, illetve social media kommunikáció és PR értékelődött fel leginkább és arra számítanak, hogy a jövőben, a járványt követően is  megmarad a fókusz ezeken a területeken.

A válság hatására minden 5. megbízó új tender kiírását tervezi, illetve ugyanennyien tervezik az együttműködés feltételeinek újratárgyalását is. 5% tervezi új ügynökség bevonását az új helyzetben, illetve a megbízók 3%-a cserélné le a jelenlegi ügynökségét. Az ügyfelek elsősorban azért tervezik új tenderek kiírását, mert új kreatív ötleteket, költséghatékonyabb megoldásokat szeretnének.

 

Változott az ügynökségek szerepe: az ügyfeleknek rugalmas, proaktív, stratégiában gondolkodó, jó problémamegoldó partnerekre van szüksége

Az ügyéloldali menedzserek felé megfogalmazott nagyobb elvárásokkal párhuzamosan megemelkedtek a reklámügynökségekkel kapcsolatos elvárások is az esetek többségében.

A kommunikáció digitalizálásával nem meglepő, hogy az ügyfelek jobban értékelik a digitális, social media területek menedzselésével kapcsolatos képességeket. Emellett a feladatok volumenének megnövekedésével az ügynökségi oldalon elérhető stratégiai tanácsadás, illetve márkaépítési kompetenciák is értékesebbek lettek a megbízók számára, mivel így az erre alkalmas ügynökségekkel proaktívan, közösen gondolkodva gyorsan, rugalmasan tudnak a változásokra reagálni.

Milyen ügynökséggel szeretnének együtt dolgozni a megbízók?

A megváltozott helyzetben leginkább a rugalmasság értékelődött fel. A költségvetések áttervezése és a vágások miatt sokkal fontosabbá vált a tudatos, stratégiához illeszkedő budget kezelés és a költséghatékony megoldások alkalmazása és ajánlása az ügyfelek részére. További értékes tulajdonságok a gyors reagálási képesség, valamint az arányaiban a második legnagyobb növekedést elért elvárás a proaktivitás, ami azt mutatja, hogy az ügyfélkör nyitottabbá vált az ügynökségi oldalról érkező prompt kezdeményezésekre is.

A jövő tehát a változásokkal együtt élő, az ügyfelekkel együtt gondolkodó ügynökségeké, akik felismerik a lehetőségeket és ezekre akár proaktívan olyan gyors, rugalmas és releváns válaszokat tudnak adni, amit képesek is megvalósítani a rendelkezésre álló limitált költségvetési és időkeretek között.

Következő cikk

[[item.data.title]]

Előző cikk

[[item.data.title]]

Váltanál?