Év elején lezajlott a világ első globális tudásmegosztó eseménye sürgősségi fogamzásgátlás témában. Az esemény előkészítését és a kapcsolódó kommunikációs feladatokat tavaly év végén kezdtük meg a Richterrel. De miért fontos ez, és miért éppen most?
A Richter a nőgyógyászati készítmények piacán meghatározó szereplő, több országban piacvezető. A hazai központ 60 európai, eurázsiai, távol- és közel-keleti piacért felel. Az egyes országokban a sürgősségi fogamzásgátló készítmények törzskönyvi besorolása és a szabályozói megkötések eltérőek, ez nem könnyíti meg az egységes kommunikációt. Mindezt tovább színezi a nemzetek kulturális különbsége, a nők társadalmi helyzete, jogai, a kimondott vagy kimondatlan elvárások velük szemben.
A közös nevező: a bajba jutott nők a világ minden pontján segítségre szorulnak.
A segítségért pedig döntő többségben a gyógyszerészekhez fordulnak, ezért ez a szakma a legfontosabb célcsoport számunkra. A patikai gyógyszerészeket célzó kommunikáció szintén nem egyszerű feladat. Óriási a zaj, alacsony az érdeklődés és nagyon magas az ingerküszöb. 2019-ben megalkottunk egy digitális kampányt, ahol a patikusok megoszthatták tapasztalataikat azzal kapcsolatban, hogy hogyan tudnak a leghatékonyabban segíteni a rászorulókon. Ezzel minden korábbinál hatékonyabban tudtuk megszólítani a szakmát és óriási engament növekedést értünk el a Richter felé. A kitűzött üzleti célok teljesülésén felül a szakma is elismerte a munkánkat: megnyertük a Colin Borg Creative Awardot, azaz az év legkreatívabb európai gyógyszerkommunikációs kampányának választották a Nicolas Hall CHC konferencián.
A Richter tavaly ősszel írt ki tendert egy hasonló kampányra.