Lab

A COVID lehetővé tette: világelsők vagyunk a tudásmegosztásban

A COVID lehetővé tette: világelsők vagyunk a tudásmegosztásban

Beregszászi Zita Head of Innovation 2021.05.05

Head of Innovation

Év elején lezajlott a világ első globális tudásmegosztó eseménye sürgősségi fogamzásgátlás témában. Az esemény előkészítését és a kapcsolódó kommunikációs feladatokat tavaly év végén kezdtük meg a Richterrel. De miért fontos ez, és miért éppen most?

A Richter a nőgyógyászati készítmények piacán meghatározó szereplő, több országban piacvezető. A hazai központ 60 európai, eurázsiai, távol- és közel-keleti piacért felel. Az egyes országokban a sürgősségi fogamzásgátló készítmények törzskönyvi besorolása és a szabályozói megkötések eltérőek, ez nem könnyíti meg az egységes kommunikációt. Mindezt tovább színezi a nemzetek kulturális különbsége, a nők társadalmi helyzete, jogai, a kimondott vagy kimondatlan elvárások velük szemben.

A közös nevező: a bajba jutott nők a világ minden pontján segítségre szorulnak.

A segítségért pedig döntő többségben a gyógyszerészekhez fordulnak, ezért ez a szakma a legfontosabb célcsoport számunkra. A patikai gyógyszerészeket célzó kommunikáció szintén nem egyszerű feladat. Óriási a zaj, alacsony az érdeklődés és nagyon magas az ingerküszöb. 2019-ben megalkottunk egy digitális kampányt, ahol a patikusok megoszthatták tapasztalataikat azzal kapcsolatban, hogy hogyan tudnak a leghatékonyabban segíteni a rászorulókon. Ezzel minden korábbinál hatékonyabban tudtuk megszólítani a szakmát és óriási engament növekedést értünk el a Richter felé. A kitűzött üzleti célok teljesülésén felül a szakma is elismerte a munkánkat: megnyertük a Colin Borg Creative Awardot, azaz az év legkreatívabb európai gyógyszerkommunikációs kampányának választották a Nicolas Hall CHC konferencián.
A Richter tavaly ősszel írt ki tendert egy hasonló kampányra.

2020-ban a COVID hatására megváltozott társas-, illetve társadalmi szokásaink új lehetőséget nyitottak a kampány és a kommunikáció következő szintre emeléséhez.

Az elmúlt évben mindenki megszokta, hogy az életünket a digitális térben, webkamera előtt ülve éljük és lassan többet chatelünk, mint társalgunk. Az élő rendezvény így szóba sem került, nem (csak) a járvány, hanem a résztvevők földrajzi, nyelvi heterogenitása miatt sem. Az előkészítő kommunikációs kampány után 2021 februárban megrendeztük a világ első virtuális konferenciáját sürgősségi fogamzásgátlás témában. A globális eseményt 30 országban kommunikáltuk és 8000 gyógyszerész aktív részvételével zajlott 15 nyelven a Progressive rendezvényplatformon.

Egy ilyen volumenű és típusú esemény létrehozása korábban elképzelhetetlen lett volna. A megváltozott körülményekre adott gyors és rugalmas reakciók azonban új lehetőséget teremtettek arra, hogy minden korábbinál hatékonyabban érjük el a célcsoportunk tagjait.
Hab a tortán, hogy a konferencia szinte véget sem ért, de a nemzetközi visszahangja akkora volt, hogy shortlistre kerültünk az idei Nicholas Hallon!

Következő cikk

[[item.data.title]]

Előző cikk

[[item.data.title]]

Váltanál?