En En
Vissza
640w, 1280w, 2560w" sizes="(max-width: 640px) 640px, (max-width: 1280px) 1280px, 2560px" alt="A fenntarthatóság kifizetődő" fetchpriority="high" decoding="async" />

A fenntarthatóság kifizetődő

A Progressive nemrég tartott irodaavatót, bemutatta új székhelyét. A koronavírussal terhelt időkben már ez is izgalmas hír, de ami talán még fontosabb, három komoly fenntarthatósági vállalást tettek. Hodik Tibor, az ügynökség ügyvezető partnere interjúban mesélt arról, miért éri meg minden szereplőnek ezzel foglalkozni.

 

A zöld célok nyílt deklarálásával nagyon jelentős piacra lépnek be szinte egyedi szereplőként, bár személyes és szakmai tapasztalat alapján már évek óta kiemelt szempont volt a fenntarthatóság.

Legyünk zöldek, és minden rendben lesz?

A döntésünk, hogy ilyen erősen a fenntarthatóság irányába forduljunk, alapvetően személyes eredetű. Én Durrell- és Attenborough-könyveken nőttem fel, harmadikos gimis koromig biológusnak készültem, utána fordultam a Közgáz irányába. Mindig nagyon erősen foglalkoztatott a környezetünk, aktív természetjáró vagyok és a fenntarthatóság beépült az életembe, a később megjelenő gazdasági és technológiai vetületekkel együtt. Ennek mentén alapítottuk meg feleségemmel a Natura Hillt, ami közel 8 éve a fenntartható vendéglátás egyik iskolapéldája, és bonyolítottunk egyre több zöld témájú projektet a Progressive-nél az utóbbi években. Amikor házon belül elindítottam a beszélgetést, hogy komolyabban foglalkozzunk a reklám fenntartható megoldásaival, a csapat egy emberként támogatta – az óriási lelkesedést rengeteg ötlet követte, amit programba rendeztünk, és neki is álltunk a megvalósításnak.

 

Fontos volt, most még fontosabb lesz. Mi változik most a Progressive-ben?

Intézményesítettük az elkötelezettségünket. Úgy gondolom, hogy a jobb jövő receptje három dologból áll: kreativitás, az okos logika és az elérhető legjobb technológia alkalmazása. Nálunk megvan minden tudás, és így a képesség is a változások előidézéséhez.

 

Ez már a klímapánik?

Nem kongatunk vészharangot és a szélsőségesek sem leszünk. Azt viszont észre kell venni, hogy a természeti és üzleti fenntarthatóságnak megvan a metszete: sokszor érhető el jó gyakorlat és megoldás, csak egy kis plusz energiát kell beletenni, meg kell találni és okosan alkalmazni. Ebben is segítünk.

 

Miért éri meg ez az ügyfeleknek?

Látjuk az ügyfeleken, hogy nyomás alá kerülnek, akár belső, vállalati igények miatt, akár külső, fogyasztói igények miatt – a munkatársak szeretnék látni, hogy mit tesz a jövőért a munkaadójuk, a fogyasztóknak pedig igenis egyre nagyobb része szeretne tudatosan vásárolni. Legyen szó kommunikációs megfontolásokról, társadalmi elvárásról vagy vásárlókról, nemcsak kifizetődő, hanem már kötelező is odafigyelni a fenntarthatóságra.

 

Nem elég, ha a vállalatok összeírnak néhány jó ötletet, átvesznek pár ajánlást, és ez máris bemutatható a világnak?

Tapasztalataink szerint az ügyfeleink valódi változást szeretnének, azonban ezek segítség nélkül egyelőre még inkább csak útkeresések. Ritka az átgondolt jó megoldás, gyakran csupán papírpohárra cserélik a műanyagot. Kezdetnek megteszi, de mi komplex és üzletileg is fenntartható változást kínálunk. A Progressive hétköznapjaiban szakmai kompetenciaként is megjelenik a szemlélet, mi ebben élünk, ezért az ügyfeleink még jobban számíthatnak ránk. A célunk, hogy ügyfél és fogyasztó egyaránt nyertese legyen a munkánknak.

 

Több vállalást tettetek, például ti is változtok. Innentől félfamentes papír lesz és takarékos izzók?

Mindenképpen önmagunkkal kezdjük. Megvizsgáltatjuk, és traszparens módon megmérjük az ügynökség ökológiai lábnyomát. Ezek alapján tudni fogjuk, mi működik jól, és mi működhet még jobban, majd változtatunk és lépünk. Arra számítok, hogy sok apró változás lesz az irodai életünkben, de számos más területen is készen állunk a reformra. Az ügyfelek számára nyilván nem a legfontosabb, de én például azt is szeretném, ha madárbarát munkahely lehetnénk. Nagyjából 30 soros a lista, amin első körben a várható feladatokat gyűjtöttük össze. Ezek nagy részét kis odafigyeléssel tényleg bárki meg tudja csinálni. Mi összeszedjük és megmutatjuk, hogy nálunk hogy működnek.

 

Ügyfelekkel kapcsolatban mit vállaltatok?

Ahol lehet, fenntarthatóbb eszközöket kínálunk. A kampánytervezés során felmérjük, mely megoldásokat lehet kiváltani alacsonyabb ökológiai hatásúra. Idén ősztől minden árajánlat és tenderanyag tartalmazza a zöld elemeket, és bővítjük a fenntartható eszközparkot az ügyfeleink számára. Például nem egyszer használatos, hanem hosszú élettartamú, vagy még inkább digitális reklámeszközöket, tartalmi megoldásokat ajánlunk. Az ajánlatainkban világosan látszik majd soronként, hogy miből tudnak választani, a prezentációk zöld diáin pedig további alternatív megoldásokat adunk. Finoman nyomás alá helyezzük az ügyfeleinket (nevet).

 

 

A harmadik vállalásotok, hogy fenntartható kommunikációs termékeket fejlesztetek. Ez mit jelent?

Ez a tervük adja a legtöbb mozgásteret. Az elmúlt évtizedekben számtalan szereplővel találkoztunk, akik aktívak a fenntarthatóságban. Civil és szakmai szervezetek, tanácsadók, tudósok vagy éppen írók, akik rengeteg tudással rendelkeznek.

Összegyűjtjük, rendszerezzük és kampányokban alkalmazható kommunikációs eszközökké fejlesztjük azokat az ismereteket amik szanaszét hevernek. Ilyen lesz például egy környezeti neveléssel kapcsolatos tudásanyag, amelyet mi feldolgozunk és nagyvállalati képzésekkel kompatibilissé tesszük., de készülnek ilyen kooperációban reklámeszközök, vagy rendezvényeken alkalmazható megoldások is. Az első közös fejlesztésű megoldásunkat 2022 őszén mutatjuk be.

 

 Mire számítotok középtávon?

 

Közös nevezőre kell hoznunk ügyfeleink üzleti igényeit a fenntarthatósággal. Már nagyon rövid távon számítok arra, hogy olyan kampányok fognak születni általunk, ahol az ügyfél és a fogyasztó mellett a bolygónk és társadalmunk is jobban jár. Mi beletesszük azt a plusz energiát, ami ahhoz kell, hogy előálljon ez a sokszoros win-win szituáció.