Szerző: Szabó Orsolya
![]()
25 év egy reklámügynökség életében hosszú idő, nálunk azonban ez nem az old school szokásokat és a múltba révedést, hanem a folyamatos megújulást jelenti. A változó világot nem csak követjük, hanem értelmezzük, és új szemléletekkel, egyedi megközelítésekkel, saját fejlesztésű rendszerekkel formáljuk is.
Amit végig megőriztünk, az a kreativitás iránti szenvedély, a stratégiai gondolkodás és az a hit, hogy a legjobb ötletek nem a káoszból, hanem jól működő keretek között születnek. Egyszerre vagyunk szabad szelleműek és strukturáltak, kreatívok és precízek. Ez a kettősség tesz minket igazán Progressive-vé.
1. Nem (csak) reklámügynökség, hanem…
A legtöbb ügyfelünk előbb-utóbb rájön: nem kell külön kreatív és produkciós céggel egyeztetnie, mert mi egyből mindkettő vagyunk. A brieftől a kampányfilm utómunkájáig, a nagy rendezvényektől az online platformfejlesztésekig mindenre van megoldásunk házon belül. Ráadásul egy olyan rendszerben, ahol a kreatív ötletek nem vesznek el az Excel-táblák rácsai között, hanem pont úgy érnek célba, ahogy a fantáziánkban megszülettek.
Saját digitális fejlesztői csapattal dolgozunk, és a Progressive LAB nevű innovációs műhelyünkben már azelőtt elkészül egy-egy megoldás, mielőtt még szabvány válasz születne rá a piacon. Egyik kedvenc példánk erre, hogy egy gyógyszerpiaci partnerünknek gondja akadt a promóciós anyagok előállításával. Túl monoton, szöszölős, hálátlan feladatnak érezte az összeállítását. Mi erre fejlesztettünk egy rendszert, ami egyetlen gombnyomásra legenerálja az akciós újságot. (Igen, tényleg.) Sok-sok ablakon kidobott órát és jó néhány ép idegsejtet mentve meg ezzel az ügyfelünknek. Naná, hogy boldog tőle.

2. Rendszerben gondolkodunk, de emberekben hiszünk
A reklámipar pörgős, gyorsan változó világ. Az, hogy mégis 15+ éves vezetői csapat dolgozik itt, nem a véletlen műve. Mi a titok? Az emberi oldal. A Progressive kezdeti szlogenje, a “Kreatívan pontosan” szemlélet nálunk a workflow-n túli gondoskodást is magában foglalja.
Dolgozik velünk egy belső coach, működik 360 fokos teljesítményértékelési rendszerünk, és amikor új kollégát választunk ki, akkor az embert is nézzük. Fontos, hogy ne csak beillesszük, hanem integráljuk is. Mert nálunk a “projekt” mögött mindig ott van az ember.
Nem állítom, hogy a Z generációsok és az idősebbek közös nevezőjét mindig gyerekjáték megtalálni, és azt sem, hogy nálunk nem ismert a fluktuáció fogalma. De az biztos, hogy aki itt van, egy közösség részének érzi magát, szeret nap mint nap tenni a közös céljainkért. Amikor pedig karrierjét valahol máshol folytatja, gyakran visszaüzen, hogy látja, milyen rend, milyen jól kialakult folyamatok működtek nálunk, amilyeneket máshol nem talál.
Azt, hogy mi belül jól vagyunk, az ügyfeleink is érzik. De rájuk sem ügyfelekként tekintünk, hanem közösségünk tagjaiként. Erről szól például a Borsuli is.
Borsuli? Az meg mi és hogy kapcsolódik a munkahelyi életünkhöz? Elmondom.

3. Kultúrát is építünk
Mitől lesz valaki lojális egy munkahelyhez? A fizetésen túl (és néha annak ellenére is) attól, hogy érzi, valahova tartozik. Nálunk ez az érzés beépült a gyakorlatba is.
Kifelé Borsuli
A Borsuli – ami személyes szerelemprojektem – házon belüli boros közösségi programként indult, de ma már külső partnereink is csatlakoznak. Ez egy edukáló borkóstoló, de több is annál: itt remekül tudunk kapcsolatot építeni. Mi láthatjuk, kik dolgoznak a márkák mögött, ügyfeleink pedig arcot kapnak a grafikushoz, operátorhoz, accounthoz. Érdekes előadásokkal, finom falatokkal és borokkal.

Befelé Lazac, a munkahelyi kultúránk ékköve
Egyszerű, mégis nagyszerű motivációs rendszerünk neve több rétegű utalás: egyrészt a „laza arcokból” ered – ez a reklámszakma játékos, cool, de mégis teljesítményorientált világát idézi. Másrészt a névadó lazac hozzánk hasonlóan az árral szemben úszik. Nem a megszokott úton jár, hanem saját irányt választ. A rendszer központi elemei az ikrák – ezek a kis köszi-pontok, amiket a kollégák egymásnak adhatnak, ha valaki segített, meglepett valamivel, jól teljesített vagy épp emelt a közös hangulaton.
A “köszi korongok” kultúrája nálunk nem formális elvárás, hanem őszinte gesztus. A kollégák maguktól adják, mert jó adni. És épp ezért működik. Kötelességből, kényszerből nem is lehet csinálni. A jó gyakorlatnak és a sikeres rendszernek pedig híre megy. Így történt, hogy több partnerünk is átvette: ma már például a Danone-nál is létezik egy hasonló belső motivációs HR-program, amit a mi Lazacunk inspirált.
Ez a cikksorozat most indul. Célunk, hogy bemutassuk, mit jelent ma Progressive-nek lenni –szakmailag, emberileg egyaránt. És ha az ügyfél, a munkatárs, vagy épp egy junior projektmenedzser azt mondja: “Végre egy hely, ahol értik, hogy nem csak a határidő fontos”, akkor már megérte elindítanunk.
Kövessétek a sorozatot! Hamarosan érkezik a folytatás, érdemes lesz visszatérni!