En En
Vissza
640w, 1280w, 2560w" sizes="(max-width: 640px) 640px, (max-width: 1280px) 1280px, 2560px" alt="Simogattál már falat?" fetchpriority="high" decoding="async" />

Simogattál már falat?

Elkészült az innovációs laborunk első terméke!

Sok rendezvényes projektben merül fel az igény valamilyen interaktív megoldásra. Régen microsite-ot vagy iPad appot készítettünk, kicsivel később VR-játékokat vagy akár komplex VR-platformot fejlesztettünk.

Azonban a 21”-es touch kiosk már unalmas, a VR pedig sokszor csak az egyén számára izgalmas és a hagyományos AR-t is maximum pár ember látja egyszerre. Plusz az utóbbi kettőhöz valamilyen eszközt kell igénybe vennie a látogatónak, ami mára a dolog vonzerejéhez képest már esetenként túl magas belépési küszöböt jelent.

Nagyjából 1 éve kezdtünk el kísérletezni olyan eszközökkel, amikkel tovább léphetünk és lehetővé teszik izgalmas interaktív felületek létrehozását úgy, hogy ne kelljen hozzá extra eszközt kézbe venni, és tömegek számára is látványos, élvezetes legyen.

Felkutattuk a világon elérhető legújabb megoldásokat, és fejlesztői csapatunkkal karöltve kiválasztottuk a számunkra legmegfelelőbbeket. Nem sokkal később pedig már meg is érkeztek a kedvenc új játékszereink. Alig pár hét fejlesztés és tesztelés után sikerült összehangolnunk mindent mindennel és megszületett az a vetített AR rendszer, amivel gyakorlatilag bármekkora méretű és anyagú felületet azzá alakítunk, amivé csak akarunk. Ráadásul úgy, hogy multi-touch legyen. Ez azt jelenti, hogy bármit, amire lehet vetíteni (fém, fa, üveg, papír, műanyag, pára …) azt szinte percek alatt tudjuk mappingelni és ugyanennyi idő alatt képesek vagyunk érintés érzékennyé tenni! A telepítés tehát gyerekjáték, ha előtte a tartalmat jól csináljuk meg.

Nem sokkal később az első konkrét megrendelésünk is megérkezett. Bár találkoztunk bőven kihívásokkal a megvalósítás során, az első szoftverünk mégis időben elkészült. Boldogan simogattuk az irodában a falat, örültünk annak, hogy reagál ránk, meg, hogy igazából talán nem is volt ez olyan nehéz.

Élőben először Vegasban, a CES kiállításon debütált a megoldás, hol máshol, mint a világ legnagyobb fogyasztói technológiai innovációkat bemutató rendezvényén :)

A kiállításon járva megállapítottuk, hogy a termék világszinten is megállja a helyét, így nem is elégedtünk meg ennyivel.

A Torterrel közösen megjelentünk Düsseldorfban is, a világ legnagyobb kereskedelmi szakvásárán a Euroshop Tradefairen, hogy ismét felmérjük, mennyire van helyünk a piacon. Itt már szintet léptünk, és egy sokkal összetettebb, izgalmasabb játékkal jelentkeztünk. A demó különlegessége volt még, hogy az élmény növelése érdekében nem egy egyszerű, festett falra terveztük meg a játékot, hanem szőnyeggel és különböző szőrmékkel borított felületre, ezzel is jelezve, hogy igazából tényleg képesek vagyunk bármilyen felületet érintésérzékennyé tenni.

Számos pozitív tapasztalattal tértünk haza, és már gőzerővel fejlesztjük a következő programunkat, tovább növelve a funkciókat és a kihívást.

Óriás papírelefánt a reptéren
Óriás papírelefánt a reptéren

Ismét díjat nyertünk, de ennél is izgalmasabb, hogy egy olyan jelentős ügyfellel közösen, mint a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér, amellyel már évek óta együtt dolgozunk. Szakmai elismerést kapott a Shape of Success nevű koncepciónk, amely a 2022-es Budapest Airport Díjátadó Gála kereteit adta. A Covid miatti lezárások után az első átadóra a szokásosnál is jobban […]

Hogyan lettem rajongója a virtuális szabadulószobának?
Hogyan lettem rajongója a virtuális szabadulószobának?

2020-ban sok minden megváltozott, átalakult a cégek működése, minden átkerült a digitális térbe és a teljes rendezvényvilágnak egy olyan változáson kellett keresztül mennie, amit nem sokan gondoltunk. A fentiek hatására számos új ötlettel, technikai megoldással és élménnyel lettünk gazdagabbak, aminek nem csak ügyfeleink örülhettek, hanem mi is. Ilyen számomra a Progressive rendezvényplatformjára fejlesztett virtuális szabadulószoba. […]